Osiągnięcie efektów w SEO bez pozyskiwania linków jest bardzo trudne, zwłaszcza w konkurencyjnych branżach. Osobiście nie wyobrażam sobie projektu, w którym kwestia link buildingu nie jest elementem co najmniej analizowanym przez specjalistę SEO, a bardzo często po takim audycie linków prowadzących do strony koniecznością jest optymalizacja profilu linkowego domeny. To wymaga zaangażowania, a tym samym wielu zasobów i godzin spędzanych na:
- szukanie serwisów i ocena ich jakości (m.in. widoczność organiczna, zmiana widoczności, parametry takie jak DR, liczba linków wychodzących, pokrycie wynikami w AI Overviews itd.)
- weryfikację oferty i wymogów publikacji (ile linków, jakie oznaczenie np. follow i tzw. nofollow, jakie anchory są akceptowane itd.)
- negocjacje z wydawcami,
- rozliczenie (faktura, umowa o dzieło itd.),
- skoordynowanie publikacji, w tym również zlecenie treści i ich przesłanie do wydawcy wraz ze zdjęciami dobranymi do artykułów sponsorowanych itd.,
- a na koniec weryfikację, czy wszystko została poprawnie opublikowane wraz z cyklicznym śledzeniem, czy artykuł nie zniknął z serwisu.
Brzmi jak skomplikowany proces prawda? Bo tak naprawdę jest żmudny i chętnie specjaliści go delegują w całości lub części.
Platforma Linkhouse powstał właśnie po to, żeby ten proces uporządkować i przenieść dużą część pracy do jednego narzędzia, opakowanego w łatwy i przyjemny panel, który umożliwia wyszukiwanie portali, zlecanie treści, analizę efektów.
Czym jest Linkhouse i dla kogo powstał
Linkhouse tak jak wspomniałem, to platforma, która łączy wydawców (właścicieli portalów i blogów) z reklamodawcami szukającymi miejsc na artykuły sponsorowane (specjalistów SEO, agencjami), a nawet markieteriami, ponieważ na platformie można zamówić również banery reklamowe. W praktyce LH to rozbudowane narzędzie do link buildingu i content marketingu.
Linkhouse łączy wydawców i reklamodawców, którzy w jednym miejscem mogą sprzedawać i kupować powierzchnię reklamową, a w szczególności artykuły sponsorowane.
Jak działa Linkhouse w praktyce
Mechanizm jest prosty – wydawcy zakładają konta i wystawiają swoje serwisy w bazie ofert, określając warunki publikacji i ceny oraz dodatkowe wymagania np. min. długość.
Reklamodawcy logując się do panelu, mogą w łatwy sposób filtrować bazę pod kątem swoich potrzeb, a następnie kupują np. nowe publikacje lub linki w istniejących artykułach.
Samo korzystanie z panelu, przeglądanie bazy czy sprawdzanie parametrów jest bezpłatne – płacisz wyłącznie za konkretne zamówienia. Niemniej wraz z wydatkami otrzymujesz możliwość skorzystania z dedykowanych narzędzi takich jak Backlink Gap, który ułatwia analizę i wybór serwisów, w których powinniśmy opublikować linki. Otrzymamy również wycenę profilu linkowego na bazie linków, które są dostępne w Linkhouse (to cenna informacja przy ustalaniu budżetu w projektach SEO).
Baza ofert
Najważniejszy element platformy to rozbudowana baza serwisów, w których można kupić publikację lub link. Aktualnie bazie znajduje się ponad 70 tys. portali z różnych krajów – od polskich serwisów ogólnogeometrycznych, przez branżowe portale B2B, po witryny z rynków zagranicznych. Ta baza stale rośnie.
Dostępne są filtry, które pozwalają zawęzić listę do sensownych propozycji:
- język, kraj,
- kategorie,
- rodzaje linka,
- widełki cenowe,
- Domain Rating i wiele innych.
Co mi się bardzo podoba – interfejs został ostatnio zmieniony i dodatkowe filtry możemy dodawać samodzielnie, zatem nie przestraszy nas widok kilkudziesięciu parametrów, które mogliśmy konfigurować.
Dzięki temu zamiast ręcznie przeglądać wiele stron, weryfikować parametry i finalnie kontaktować się w sprawie publikacji wystarczy skonfigurować parametry wyszukiwania, wybrać wydawcę, publikację i dodać do koszyka.
Parametry SEO i filtrowanie – moje wskazówki jak ocenić jakość linków
Linkhouse nie ogranicza się do prostych danych o serwisie. W panelu dostępnych jest ponad kilkadziesiąt parametrów SEO, pobieranych cyklicznie z zewnętrznych narzędzi takich jak Ahrefs, Majestic, Semrush, Senuto, a od niedawna własne narzędzi do weryfikacja pokrycia obecności w wynikach Google AI Overviews. Aktualizacje z tego co mi wiadomo odbywają się co kilka dni, dzięki czemu wartości parametrów są aktualne i nie trzeba ich weryfikować osobno w Ahrefs, czy Senuto.
Znajdziesz tu m.in.:
-
szacowany ruch z organic search według Ahrefs, Semrush a nawet realny na bazie Google Search Console (Linkhouse posiada własną integrację dla wydawców),
-
wskaźniki określające „siłę” domeny m.in. DR od Ahrefs czy DA od Moz,
-
liczbę słów kluczowych w TOP 3, 10, 50.
Ciekawą opcją jest możliwość wykluczenia domen, z których już posiadamy linka – dzięki temu możesz pomijać domeny i poszerzać liczbę różnych domen odsyłających, zamiast dokładać kolejne odnośniki z tych samych serwisów (co pod kątem SEO nie jest do końca wskazane).
Osobiście wybierając publikację kieruje się wyłącznie parametrami w panelu Linkhouse, głównie DR, DA, ruch organiczny, obecność SSL, współczynnik domen przychodzących do wychodzących oraz dodatkowo sprawdzam jak zachowuje się widoczność portalu – unikam serwisów, które notują spadki w TOP10.
Funkcjonalności, które przyspieszają pracę SEO-wca
Baza ofert oczywiście jest głównym elementem aplikacji, poza przyjaznego filtrowania ofert Linkhouse „dołożył” trochę funkcjonalności, które dodatkowo ułatwiają pracę i organizują linkowane projekty.
Zapisane wyszukiwania
Możesz zapisać zestaw filtrów dla konkretnego projektu lub swojego podejścia do wyboru linków. Przydatne, jeśli masz swój zestaw parametrów i możesz do niego szybko wracać.
Projekty
Zakładka Projekty pozwala rozdzielić działania na konkretne domeny, czy naszych klientów:
- widzisz w jednym miejscu zamówione publikacje,
- możesz kontrolować wydatki (podsumowanie inwestycji na linki),
- masz dostęp do statystyk i wykresów, na bazie danych z integracji od Majestic, Ahrefs, Semstorm oraz Semrush.
Możesz również pobrać raport dla linkowanej domeny z panelu Linkhouse, który również dostosować.
Linki tematyczne oraz Backlink Gap
Linkhouse nie kończy się na kupowaniu artykułów sponsorowanych według predefiniowanych filtrów. W Linkhouse wdrożone zostały moduły, z myślą o ułatwieniu procesu link buildingu oraz wyboru publikacji na bazie danych.
Linki tematyczne
Moduł pozwala wyszukać serwisy, które już rankują na frazy związane z Twoją stroną, co zwiększa szansę, że publikacja będzie dobrze dopasowana do kontekstu i ma potencjał na własną widoczność w organicu – to dodatkowa korzyść, możesz zyskać ekspozycję marki, a także potencjalne przejścia z publikacji.
Backlink Gap
W tym przypadku otrzymujemy porównanie – z jakich domen mają linki Twoi konkurenci, a Ty jeszcze nie posiadasz. Dzięki temu można od razu przejść do zakupu publikacji, których brakuje w profilu linkowego naszej domeny.
Nie tylko linki, bo również content
Oprócz zakupu publikacji możesz również przy okazji wybrać opcję z napisaniem treści artykuły przez Linkhouse. Do wyboru mamy:
- standardowe teksty pisanych ze wsparcie Surfer SEO,
- premium, pisane przez specjalistycznych copywriterów,
- treści wygenerowane przez Surfer AI.
Oczywiście możesz samodzielnie dostarczyć treści i masz na to kilka możliwości – dodanie bezpośrednio w panelu czy przez pliki lub Google Docs.
Jak zamówić publikację krok po kroku?
Sam proces zamawiania artykułu sponsorowanego czy linku jest powtarzalny i po kilku razach jeszcze bardziej intuicyjny i za to bardzo cenię ergonomię pracy z Linkhouse:
- Rejestracja – zakładasz konto, potwierdzasz e-mail.
- Zasilenie budżetu – możesz doładować konto lub płacić pojedynczo (np. szybkim przelewem lub doładowując konto na bazie proformy).
- Wybór serwisu – wchodzisz do Bazy ofert, ustawiasz filtry (np. tematyka, ruch, parametry SEO, cena).
- Dobór typu publikacji – pełny artykuł sponsorowany, link w istniejącym tekście, inny format reklamowy.
- Dodanie wytycznych – jeśli wybierasz napisanie treści w ramach Linkhouse, warto podać wskazówki dot. treści, poza oczywiście anchorami i adresami docelowymi.
- Płatność i oczekiwanie na realizację – po opłaceniu zamówienie trafia do wydawcy, a Ty śledzisz status zlecenia w panelu.
- Akceptacja – jeśli wybrałeś opcję weryfikację treści przed publikacją, a dodatkowo masz opcję zgłaszania uwag, jeśli publikacja wymaga jakiś poprawek.
Linkhouse vs indywidualny outreach – co się bardziej opłaca?
Indywidualny outreach linków teoretycznie pozwala wynegocjować korzystniejsze warunki, znaleźć niszowe serwisy nieobecne na platformach i utrzymywać bezpośrednie kontakty z wydawcami w przyszłości.
Z drugiej strony w praktyce większość portali, które są otwarte na współpracę w zakresie publikacji sponsorowanych, już dawno została dodana na platformy typu Linkhouse. Dla wydawców to dodatkowy kanał sprzedaży i również duże ułatwienie, a bardzo często główne i jedyne miejsce sprzedaży.
Jeśli nawet, bezpośrednio wydawca wycenia portal poza platformą taniej, to w skali agencji lub lub freelancera oszczędności i ułatwienie procesu wynagradza rekompensują różnice w cenie.
Dla kogo Linkhouse będzie dobrym wyborem
Przede wszystkim warto nadmienić, że korzystając z Linkhouse zyskujesz:
- dużą, stale rozbudowywaną bazę portali dla wielu rynków,
- aktualne parametry SEO i wygodne filtrowanie publikacji względem ich,
- moduły i funkcjonalności ułatwiające skalowanie (Projekty, Zapisane wyszukiwania, Linki tematyczne, Backlink Gap)
- wsparcie BOK, które bardzo szybko odpowiada na pytania oraz rozwiązuje ewentualne problemy.
Zwróć uwagę, że:
- Linkhouse to narzędzie, zatem warto mieć strategię na pozyskiwanie odnośników, narzędzia takie jak Linki tematyczne i Backlink Gap w tym pomagają,
- publikacje, które mają niski procent indeksacji nie wpłyną realnie na widoczność Twojego serwisu – link bez indeksacji nie będzie działał.
Linkhouse dla freelancera oraz agencji SEO to sposób na ułożenie i usprawnienie procesów, ale również na szybki eksport danych o pozyskanych linkach czy zarządzanie kosztami projektów link buildingowych.
Podsumowanie
Linkhouse jest narzędziem, które rozwiązuje bardzo konkretny problem – czasochłonność, która jest związana z pozyskiwaniem linków oraz organizacją publikacji dla wielu projektów.
Dzięki rozbudowanej bazie ofert, aktualnym parametrom SEO i funkcjonalnością, które ułatwiają projekty, można w jednym miejscu zaplanować i prowadzić kampanie link buildingowe.
A jeśli chcesz zweryfikować funkcjonalności platformy, to zachęcam do testów – możesz skorzystać z tego linku.